تبلیغات
شیروژان - مطالب اردیبهشت 1395
شیروژان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من


دانلود آهنگ

موسیقی حکم تیر از رضا صادقی

♫♫♫

تو میخندی این جهان بدونِ تو شروع میشه

چه دردی داره روزانه م بدونِ تو تموم میشه

کنارت حسِ خوشبختی کنارت هر نفس رویاست

تو هرجا پاتو میذاری برام مثل عبادتگاست

پشیمونم یه وقتایی ، بدونت بچگی کردم

بگی میرم به جوونِ تو بمیرم بر نمیگردم

بر نمیگردم

صدایِ پاتو گم کردم ، چقد سخته نباشی باز

کسی که از تو میخونه نمیدونی چقد تنهاست

♫♫♫♫♫♫

صِدام کن چون تو میتونی که قلبم رو بلرزونی

که با چشـم ایِ آرومت به من عشقو بفهمونیــــ

هواتو میکنم هر شب ، تو این حالو نمیفهمی

تنها یکبار به من رو کن نگو که بر نمیگردی

پشیمونم یه وقتایی ، بدونت بچگی کردم

بگی میرم به جوون تو بمیرم بر نمیگردم

بر نمیگردم

صدایِ پاتو گم کردم چقد سخته نباشی باز

فردی که از تو میخونه نمیدونی چقد تنهاست



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395


انجام پایان نامه ارشد مدیریت

۱. مطلب علمی پژوهشی . چنین مطلب ای برخاسته از پژوهشی نوین است که مؤلف انجام داده است. طرح اندیشه ای نو، بازپرسی از مسئله ای قبلی با رویکردی مفرق یا تحلیل علمی پژوهشی که قبلاً صورت گرفته ولی بخش یا بخش هایی از آن جای تأمل دارد. در این نوع مطلب – خواه طرح مسئله ای نو باشد یا نبعضی مفرق به مسئله ای قبلی – رعایت قواعد اخلاقی حکم می نماید که دفاع از نوبودگی طرح یا نگرش در قیاس با آنچه قبلاً انجام شده با نهایت سعه صدر و حفظ حرمت اندیشه یا نگرش قبلی یان صورت گیرد. هر گونه کوچک نمایی دیگران و بزرگ نمایی خویش رفتاری غیر اخلاقی تلقی می شود. چنانچه بپذیریم که طرح اندیشه نو یا بازنگری مسئله ای قبلی بدون آن “قبلی ه ها” ناشدنی است هیچ حرکت علمی بدون تکیه بر تلاش های قبلی یان روی نمی دهد، رویکرد سپاس گونه به آثار قبلی از ملازم ه های اخلاقی کار نوین تحقیقی است.

۲. مقاله علمی ترویجی . مقاله ترویجی مقاله ای حتمـا ً علمی است که به دلایل مختلف از نظر ساختار لحن با متن پژوهشی مفرق است. نخستین این است که مخاطب مطلب ترویجی همترازان نیستند، یعنی در مراتب پایین تر از نظر نوع تخصص علمی قرار دارند. به همین ، زبان و بیان خاصی اتخاذ می شود، ساختار برای ای را دنبال می نماید ، و از به کار بردن محاسبات پیچیدۀ آماری که برای آزمون فرضیه در مقاله تحقیقی صورت می گیرد پرهیز می شود. مراتب مخاطبان شاید دامنه وسیع ای را در بر گیرد: متخصصان رشته هایی به جز رشته مهم مساله مقاله : دانشجویان و دانش پژوهانی که در مساله مورد بحث تحصیل و تتبع را آغازکرده اند ، ولی هنوز به پختگی ضروری نرسیده اند؛ و نهایتاً عامۀ باسواد طرفدار به مباحث علمی. پس ، ترویجی بودن یک متن نه فقط وجه علمی آن را مخدوش نمی نماید ، بلکه مهارت استفاده از زبان علمی ساده سالمی را می طلبد که مهارتی ستودنی و کمیاب است. تدوین متن ترویجی هنری است که از تعاطی فهم زبان دشوار علمی و توانایی تبدیل آن به زبانی سالم درعین حال مخاطب پسند حاصل می شود.

وجه برجستۀ اخلاقی در این نوع متن ، استفاده از تمام تدابیر زبانی و عکس ی برای انتقال هر چه مطلوب تر اندیشه به مخاطبان پیش بینی شده است، و عدول از آن – که به اختلال در جریان رابطه علمی می انجامد – بی توجه ی به اصول اخلاقی در نگارش های علمی است.

۳. متن علمی مروری. این نوع مقاله به نقد کلان بررسی انتقادی نوشته هایی می پردازد که قبلاً انتشار شده است. مؤلف متن مروری از طریق مقوله بندی، یکپارچه سازی، و ارزشیابی آثار قبلی ، سیر پیشرفت پژوهش های جاری را در جهت روشن کردن مسئله ای معین دنبال می نماید . مقالۀ مروری در عین رعایت مراحل مختلف مقالات علمی پژوهشی، به پی گیری اندیشه های خرد یا کلان مندرج در آثار قبلی می پردازد و بیشتر در پی کشف چگونگی رشد اندیشه در طول و درعرصه های مختلف علمی است. مقاله مروری ً به وسیلۀ نویسنده ای تهیه و تولید می شود که با متون نوشته های رشتۀ خود کاملاً آشناست به مسئله مورد نقد نیز اشراف دارد. در واقع مناسب ترین شخص جهت نگارش چنین مقاله ای، کارشناس اهل تتبّع و تحقیق است که از نظر اطلاعات حوزۀ موضوعی خود نیز بوقت باشد. چنین فردی را اکثرا ً به عنوان کارشناس متون موضوعی(Subject Literature Specialist) می شناسند که با کارشناس موضوعی(Subject Specialist) مفرق است(حرّی ، ۱۳۸۸، ص ۱۸۲-۱۸۳).

یکی از نکات با اهمیت اخلاقی در این نوع نگارش حفظ کلیۀ حلقه های انتقال اندیشه در طول زمان است. هر گونه حذف – به هر دلیل - در مسیر حرکت اندیشه ای ویِژگزینشه چیزی جز مسخ نقشه راه برای کشف و بازنمایی یک جریان علمی نیست. چنین حرکتی جفا به مولّدان علم، جفا به مخاطبان، جفا به ماهیت علم تلقی می شود.

۴. مقالۀ دایره المعارفی. دایره المعارف ها منطقاً ارائه دهنده اطلاعات پایه در زمینه های مختلف موضوعی هستند نه نویافته هایی که حاصل پژوهش اصیل باشد. به همین مقالۀدایره المعارفی مبتنی بر اسناد و مدارک و منابعی است که پیشاپیش موجود بوده مورد جست و جو و بازیابی قرار گرفته است. مستند بودن در مقالۀ دایره المعارفی حائز ارزش زیاد است. زیرا هر پارۀ اطلاعاتی که در مطلب دایره المعارفی درج می گردد بوسیله سند و مدرکی از پیش موجود پشتیبانی می شود.

محتوای مقالۀ دایره المعارفی علی القاعده می بایست فارغ از ارزشگذاری جانبداری له یا علیه اندیشه ای ویِژگزینشه باشد و بتواند عکس ی از اطلاعات موجود در زمینه را عرضه نماید ؛ هرگاه گرایش به جهت مخصوص ای دارد، در واقع ، تجلّی این گرایش می باست از سرجمع اسناد و مدارک حاصل آمده باشد نه از تمایلات ذهنی نویسنده.

منابع مقالۀ دایره المعارفی نیز می بایست از جامعیت برخوردار باشد تا از یک سونگری مباحث مقاله پرهیز شود. منابع گردآمده باید حاوی نظرگاه های مفرق حتی متعارض باشد. از لحاظ کیفی نیز اعتبار مؤلفان منابع، اصالت منابع، انصاف و بی طرفی نویسندگان در برخورد با حقایق دارای ارزش است(حرّی، ۱۳۸۸، ص ۱۸۶-۱۸۸).

تفسیر نادرست از مطالب اخذ شده از منابع، ندیده گرفتن منابعی که حاوی اندیشه های مفرق با باورهای مؤلف متن است، بی دقتی در رعایت تمام جانبگی در منابع، نسبت دادن نادرست اندیشه ای به منبعی قبلی ، از عبارت مصادیق بی اخلاقی در نگارش مقالۀ دایره المعارفی است.

۵. مقالۀ همایش. مقاله ای که جهت ارائه در همایش های علمی تدوین می شود از لحاظ ساختار محتوا مشابه متن مجله است، به مفهوم تمام اصول دربارۀ آن صادق است،بخصوص ً بر نوآورانه بودن آن تأکید می شود. امّا آنچه آن را از مقاله مجله مفرق می نماید دو وجهی بودن آن است. وجهی از آن روایتی است که قرار است در همایشنامـه (Proceedings) به چاپ برسد و وجه دیگر آن روایتی است که می بایست در جمع ارائه شود. فرق این دو از لحاظ اندازه و نوع پردازش است. روایت چاپی احتمال دارد از اندازه برخوردار باشد، چون مطالعۀ آن در فراغت بوسیله علاقه مندان صورت می گیرد. امّا در روایتی که جهت ارائه آماده می شود، ناگزیر باید نکاتی را رعایت کرد که از ارزش بسزایی برخوردارند:

۱. سازگار کردن متن با مدت پیش بینی شده. کمتر همایشی است که برای سخنرانان مدت معین محدودی را معین نکرده باشد. تذکر به مدت پیش بینی شده امری اخلاقی است، زیرا حاکی از انضباط سخنران است هم نشان دهندۀ حرمتی است که وی جهت زمان سایر سخنرانان و نیز حاضران در همایش قائل است. پس نباید تصوّر کرد که آنچه او قرار است عرضه نماید چنان از ارزش برخوردار است که بایستی ناگزیر همگان به آن تن دهند و اوقاتاضافی را تحمّل کنند. این در واقع بی ارزش شمردن موضعبقیه سخنرانان است. علاوه بـر این “مفید مختصر” سخن گفتن هنری است که به مراتب والاتر از پرگویی و نادیده گرفتن حق افراد دیگر است. این هنر با تست ممارست جهت سخنران حاصل می شود.

ً پیش بینی می کنند که متنی که برای ۱۰ دقیقه سخنرانی تهیه و تولید می شود می بایست متشکل از حدود ۱۰۰۰ کلمه (تقریباً چهار صفحه تایپ شدۀ بیست سطری ) باشد. هر گاه این رقم را ملاک قرار دهیم، می توان برآورد کرد که جهت ۲۰ دقیقه سخنرانی ۲۰۰۰ کلمه ، جهت ۳۰ دقیقه سخنرانی ۳۰۰۰ کلمه کافی است. اگر قرار است در خلال سخنرانی از پاور پوینت یا اسلاید نیز استفاده شود، زمان آن را نیز می بایست برای رعایت مدت پیش بینی در نظر گرفت.

به منظور رعایت زمان اختصاص یافته به سخنرانی، اکثرا ٌ ً پیشنهاد می کنند که سخنران متن را درست با همان وضعیتی که در نظر دارد – یعنی همراه با مصرف از فنون عکس ی – با ولوم بلند و به صورت شمرده تست نماید ، تا با حذف آنچه ضروری به نظر نمی رسد، بتواند درچارچوب زمان تعیین شده کار را عرضه نماید .

۲. استفاده از تدابیر عکس ی. یکی از فنونی که امروزه در ارائه سخنرانی ها حائز ارزش است استفاده از پاورپوینت است. تذکر به چگونگی استفادۀ درست از این وسائل نکته قابل توجه ی است که کمتر رعایت می شود. پاورپوینت به این دلیل ارزش دارد که مخاطبان حاضر در همایش بتوانند آنچه را نمی توان از طریق سخنرانی بیان کرد به صورت عکسهایی قابل رؤیت به حاضران منتقل شود که عمده ترین آنها جدول ها، نمودارها، وبقیه تصاویر است. در انتقال متن ، دست بالا می بایست به سرفصل های بحث جهت بازنمود تصویر ی بسنده کرد. نامناسب ترین نوع استفاده از پاورپوینت درج کامل متن به صورت عکس ی است . این امر سبب می شود که تذکر حاضران بیشتر معطوف به نوشته های نقش بسته بر پرده جلب شود، حال آنکه سخنران می بایست بتواند با ارائه درست سخنرانی مصرف از فراز فرودهای سخن، مخاطبان را به موضوع بحث جلب نماید . رابطه شفاهی در سخنرانی ارزش است . پس ، از روخوانی متن نیز تا حدّ ممکن می بایست پرهیز کرد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 28 اردیبهشت 1395
مقدمه :

فروش وی اس تی

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از اصلی ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موزیک را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همموزیک ی بین اجزای آهنگ آنچنان است که می بایست آن را ستون فقرات قطعه نامید, که بدون آن موزیک خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده نوشته می شود . ضروری به توضیح است که جاز به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی آهنگ فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری و از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا آهنگ رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر اصلی این موزیک شد :
خصوصیات ی اصلی موسیقی جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم و بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین موکّد .
از موزیک جز در طول چهار دهه رشد و شکوفایی سبک های مختلف و متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی حتمـا ت درام و مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما احتمال دارد تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سازشناسی - درامز

مقدمه :
از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از مهم ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در آهنگ را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همموسیقی ی بین اجزای موسیقی آنچنان است که بایستی آن را ستون فقرات یک قطعه نامید, که بدون آن آهنگ خالی از هیجان, جذابیت و تاثیرگذاری ضروری است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده و نوشته می شود . ضروری به شرح است که جاز به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موزیک فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری و از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موزیک رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر اصلی این موسیقی شد :
خصوصیات ی مهم موزیک جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم و بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین و موکّد .
از موسیقی جز در طول چهار دهه رشد و شکوفایی سبک های مختلف و متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی حتمـا ت درام و مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما شاید تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سنج راید (Ride Cymbal)
راید اکثرا ٌ ُ بزرگ ترین سنج بوده که سمت راست قرار می گیرد .
نت های راید روی خط پنجم حاصل نوشته می شود که دم آن رو به بالاست .
درام اسنر (Snare drum)
یکی از با اهمیت ترین بخش های درام است. اسنر در موزیک های پاپ جهت تولید ضرب های مکمل مصرف می شود .
نت درام اسنر بین خط سوم و چهارم حامل نوشته می شود .
) ی که پشت ساز می نشینیم و یا پاهایمان را روی پدال قرار می دهیم " اسنر" در بین دو پای ما قرار می گیرد ( .

درام باس (Bass drum)
کار درام باس تولید صدایی مانند" بوم" در به احتمال زیاد ت است .
نت درام باس بین خط اول و دوم خطوط کامل نوشته می شود .
پای راست روی پدال درام باس (کیک) قرار می گیرد . (توجه : فاصله ی نوازنده با درام باس می بایست آنقدر باشد که فشار پا روی پدال به سمت پایین باشد نه به جلو . )

های - هت (Hat- Hi)
سنج های های- هت یکی دیگر از قسمت های با اهمیت "درامز " هستند . ( از آن ها می توان به جای " راید" استفاده کرد . )
های –هت را به صورت های مختلف می توان نواخت :
های- هت بسته. ( نت های های – هت بسته در بالای خط پنجم خطوط حامل است (
های- هت نیمه باز. ( نت های های-هت نیمه باز در بالای خط پنجم خطوط حامل است و در بالای آن دارای دایره و یک خط که دایره را به دو بخش تقسیم می نماید است . )
های- هت بازبه ضربه ها آب رنگ می دهد.(نت های های- هت باز شبیه های- هت نیمه باز است با این تفاوت که خط دایره را ندارد که نشانه ی باز بودن است . )

های – هت با پا
می توان های – هت را بدون ضربه زدن به آنها – تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخت .
نت های های – هت ی که با پا نواخته می شود , زیر خط اول خطوط حامل نوشته می شود که دم آن به طرف پایین است .
سنج کرش ( crash cymbal )
از کرش برای معین کردن تغییرات آهنگ در قطعه موزیک معین کردن بخش های مختلف ترانه استفاده می شود. نت سنج کرش, بالای خطوط حامل روی خط کمکی نوشته می شود .

تام – تام ها ( Tom-Toms )
اگر درام ست پنج قطعه باشد, تعداد « تام – تام ها» می بایست 3 عدد در اندازه های مفرق باشد.(احتمال دارد تعداد آنها بیشتر یا کمتر باشد (
(استفاده از تام – تام ها آب و رنگ بیشتری به ریتم ها می بخشد . )
تام های متصل به هم روی درام باس قرار می گیرند .
نت تام کوچک بین خط چهارم و پنجم و نت تام متوسط روی خط چهارم خطوط حامل نوشته می شود .
)تام کوچک می بایست سمت چپ و تام بزرگ باید سمت راست قرار گیرد . )
(توجه : چنانچه تام ها خیلی زاویه دار باشند پوسته ی آنها حالت فرورفتگی پیدا خواهد کرد و اگر زیاد صاف باشند, ضربه ها را به حاشیه آنها خواهد برد .

تام فلور
بعد از درام باس بزرگترین قطعه درام, تام فلور است و 3 پایه است که این امکان را می دهد که به آسانی روی زمین قرار گیرد .
نت تام فلور بین خطوط دوم سوم حامل قرار می گیرد .
وقتی پای نوازنده روی پدال درام باس قرار می گیرد , تام فلور بایستی سمت راست پای وی قرار داشته باشد .
تذکر 1: وقت ی که نوازنده پشت درام می نشیند, تام ها بایستی بر حسب اندازه شان قرارگیرند به صورتی که کوچکترین آنها در سمت چپ قرار گیرد .
توجه 2: استفاده از تام ها به عنوان پر کننده خیلی مناسب است .

روش های نواختن پارت های مختلف درام

سنج راید ( Ride cymbal )
راید را می توان به شیوه های مختلف ( جهت ایجاد صداهای متنوع ) نواخت .
• ضربه با نوک" استیک" به روی سری شانه ی سنج ( یعنی حدود دو سوم از پارت لبه ی خارجی سنج )
• زدن نوک " استیک"به زنگ ( قسمت برجسته در میان سیمبال (
• ضربه با باریکه ی " استیک" روی پارت شانه ( برای ایجاد ولوم قوی تر (

اسنر ( Snare )
زمان نواختن ضربه به اسنر, چوب را نبایستی روی پوسته فشار داد, زیرا این عمل باعث ایجاد صدایی وزوز مانند می شود. بایستی عمل برگشتن چوب به عقب به انجام شود .
درام باس ( Bass drum)
2 روش جهت نواختن درام باس وجود دارد .
-1 اینکه پای نوازنده به صورت تخت روی پدال قرار گیرد از قوزک پا جهت حرکت دادن ضربه زدن به پوسته درام باس مصرف شود .
2 -اینکه نوازنده پاشنه ی پا را بالا قرار داده و از همه پا جهت حرکت دادن پدال استفاده نماید .
توجه : وقتی به درام ضربه می زنید می توانید ضربه زدن را درست تا قبل از نواختن نت بعدی روی پوسته نگه دارید, به این کار پنهان کردن ضربه زن می گویند. جهت ایجاد ولوم مفرق تر و بارزتر ضربه زدن را به پوسته زده و فوراً به عقب برگردانید .

های- هت (Hat- Hi)
)برای ایجاد صداهای مختلف می توان با سری باریکه ی چوب به روی لبه ی سنج ها یا با نوک چوب روی بخش شانه ی سنج بالایی ضربه زد (
ً های- هت با دست راست و همزمان با اسنر که ) پارت پایین تر از آن قرار گرفته با دست چپ نواخته می شود ( نواخته می شود. بطوریکه وقت نواختن دست ها نسبت به هم حالت ضربدری می گیرند .

های- هت بسته :
نوازنده در این حالت پای چپ را روی پدالی که سنج ها را به حالت کاملاً بسته نگه می دارد می گذارد, با چوب دست راست به های-هت ضربه می زند .
های –هت نیمه باز: نوازنده جهت تولید ولوم نیمه باز کمی روی پدال فشار می آورد که زمان ی به سنج ها ضربه می زند صدایی جز جز مانند شنیده شود .

های-هت باز :
در این حالت نوازنده قبل از ضربه های های- هت پای خود را از روی پدال برمی دارد و با چوب به سنج ها ضربه می زند .
توجه : چنانچه وقتی که سنج ها در حال باز شدن هستند به آن ها ضربه وارد شود, برخورد آن ها با صدایی وزوز مانند تولید می نماید .

های- هت با پا :
در این حالت ضربه با دست وارد نمی شود, بلکه های - هت فقط با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخته می شود .
سنج کرش (Crash cymbal)
کرش را می توان با ضربه ی با دست هم نواخت .
چنانچه کرش به وسیله ی استیک نواخته شود بایستی سریع و با سری باریکه ی استیک به لبه ی سنج نواخته شود .

تام- تام ها ( sTom-Tom)
جهت نواختن تام تام ها نوازنده هر طور که آسان تر است به آن ها ضربه وارد می نماید .
تذکر : صدای" تام" ها باید از بلند به کوتاه به ترتیب از چپ به راست باشد .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 18 اردیبهشت 1395





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی