تبلیغات
شیروژان - چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟
شیروژان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
فرهنگ کسب کار موفق چیست؟


خرید فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. توجه به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر هستند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در زمینه به افراد آموزش ‌هایی داده می‌شود که چه باید بکنند ولی آیا بعد از روش تمام به‌خوب ی خواهند بود؟

جهت چه تمام مثل عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان روش را دیدند. جواب گاهی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است ولی دلیل اصلی این که تمام مثل هم عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

گاهی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در یک پروگرام آموزش ی شرکت کنند تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد می بایست دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان ، افرادی که جهت شما کار می‌کنند بیاموزید که باید دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

بایستی مهارت‌های ضروری را در زمینه کاریتان داشته باشید. گاهی افراد هنوز هم مهارت‌های قدیمی خود را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، استفاده می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. بایستی مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس دانش کده ‌ها این مسئله را روش می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. یک شخص ممکن است دانش و مهارت کافی را نداشته باشد، ولی چنانچه انگیزه ضروری رویکرد مثبتی داشته باشد همواره موفق است. اما یک شخص ممکن است از دانش مهارت بهتر ی برخوردار باشد ولی انگیزه لازم را نداشته و رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت خوب نمی‌شود.
چطور می‌توانیم مشتری‌های را نگه داریم؟

چنانچه از هر شرکـت ی پرسیده شود که خدمات زیاد بهتر ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات خیلی بهتر ی ارائه می‌دهیم. ولی خیلی ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات خوب چیست؟

اگر کالاها را به مشتریان، درست سر و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما باید همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه می بایست را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل خود را جهت مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌تنها اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند و روی صندلی کنار راننده دسته گل یا یک بسته شکلات به‌عنوان هدیه قرار داده‌اند.

می بایست بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید خدمات نگهداری از مشتریان یک تمایز بهتر ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما اگر بتوانید خدماتی کم شبیه ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت مراقبت مشتریان

دوراهنمای هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که نرخ ‌بر است. تمام کارها خدماتی که جهت شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب یک هدیه مانند اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. برای مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند و جویای احوالش می‌شود. در اینجا وقتی که دندانپزشک برای این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


چرا مشتریان خود را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به یک شرکت دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به بی فرق ی کارکنان بوده

زیاد از افرادبه ویژه ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما بایستی کسب و کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
تعرفه بدست آوردن یک مشتری ۶ مساوی تعرفه مراقبت یک مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، چنانچه شما با کارکنانتان بهتر رفتار بکنید آن‌ها هم با مشتریان خوب رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، خیلی مهم است. از اسم افراد زمان ی که می‌خواهید صدایشان بکنید مصرف بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- تاکید بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان و اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر فقط لباس نیست.

۵- همواره بگویید خیلی ممنون، زیاد متشکرم از اینکه ما را گزینش کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید اگر نتوانستید کار مشتری را در زمان گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید و خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 22 بهمن 1394
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 02:44 ب.ظ
I savor, lead to I found exactly what I was taking a
look for. You have ended my 4 day lengthy hunt!
God Bless you man. Have a great day. Bye
شنبه 18 شهریور 1396 06:13 ب.ظ
Thanks for another informative web site. Where
else may just I am getting that type of info written in such an ideal manner?
I've a challenge that I am simply now operating on, and I have been at the glance out for such information.
جمعه 13 مرداد 1396 09:50 ب.ظ
You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand.
It seems too complex and extremely broad for me.
I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of
it!
جمعه 11 فروردین 1396 02:19 ق.ظ
Hey there! This is my first comment here so I
just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading your blog posts.

Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
Thanks a ton!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی