دانلود مقاله فارسی خرید هاست دایرکت ادمین vps آلمان خريد هاست دایرکت ادمین ارزان سرور اختصاصي هلند خرید وی پی اس خريد هاست سی پنل سفارش موشن گرافیک

تاثیرات موسیقی بر ذهن

دانلود آهنگ جدید

آیا تمام آدم ها نابغه‌اند؟ آمارها این طور نشان نمی‌دهد. در واقع ممکن است بیشتر آدم ها ذاتا‌ً با استعداد نباشند. بیشتر مردم تقریبا‌ً در میزان مبوسیله هستند . ممکن است تعداد بسیار زیاد کمی بالاتر یا پایین‌‌تر از این میزان باشند. به طور کلی مردم برای یاد گرفتن در تلاش ‌اند و می‌خواهند بیشتر در مورد جهان ی اطرافشان بدانند و آگاه‌تر شوند. برخي آدم ها سریع‌تر و بهتر یاد می‌گیرند این سرعت یادگیری است که نوابغ را از نظر یادگیری از طبقه متوسط جدا می‌کند. نابغه‌ها در وقت یادگیری دچار مساله نمی‌شوند چون بسیار زیاد زود یاد می‌گیرند ولی دیگران ، به یاری احتیاج دارند. روش مناسب در بیشتر شدن سرعت یادگیری، آهنگ است. افراد با موزیک ، روش می‌بینند و به خاطر آن مغزشان سریع‌تر بیشتر شدن می‌کند. برخي موسیقی ها وقتی که به طرز صحیحی اجرا می‌شوند می‌تواند اثرهای مثبتی بر یادگیری طرز برخورد نگرش فرد داشته باشد. موسیقی وسیله‌ای ‌است قوی ی به مفهوم آن تذکر کنیم می‌تواند تغییرات مثبت بد چشم گیری در زندگی‌مان داشته باشد
اولین و مهم‌ترین آن یادگیری در کودکان است. اصول یادگیری در سن کم به کوچولو القا می‌شود ارزش به این اصول می‌تواند تأثیرات مهمی در آینده یادگیری بچه داشته باشد، اما وقتی موزیک بهراهنمای مفید ی به کار برده شود، این در بسياري جهات به کوچولو یاری می‌کند.
روشی که یادگیری را جهت کوچولو آسان‌تر می‌سازد، برگزاری کلاسهای موزیک در کار های روزمره کوچولو است. مطالعه‌ای بر روی ده کودک سه ساله انجام شد که توانایی سرعت چیدن قطعات پازِل در آنها مورد آزمایش قرار گرفته بود.بعد از گرفتن آزمون اولیه به پنج کوچولو هر روز سی دقیقه راهنمای خوانندگی و به پنج بچه دیگر هفته‌ای پانزده دقیقه درس پیانو داده شد. درسها جهت یک دوره، بیش از شش ماه اجرا شد و بعد از شش ماه تمام بچه‌ها پیشرفت چشم گیری در سرعت چیدن پازل از خود نشان دادند.محققان این مهارت را، در کنار قرار دادن قطعه‌های پازل پیدا کردن د، مثل دلیل مشابهی که مهندسان، شطرنج‌بازان ریاضیدانان عالی‌رتبه به کار می‌برند. این مطالعه بر روی کودکانی انجام شد که امتیازات اولیة آنها پایین‌تر از میزان مبوسیله بود ولی بعد از آزمایش ، امتیاز آن تقریبا‌ً دو مساوی شد.محققان کار‌ِ قرار دادن قطعات پازل در کنار را دلیل انتزاعی نامیدند. با آموزش موسیقی چنین مهارتهای انتزاعی را در انجام ریاضی و یا گاهي کارهای دیگر که فرد باید آنها را در ذهنش به تصویر بکشد، آزمایش می‌کند و به کار می‌برد.
مطالعه‌ای هشت ماهه توسط فرانسیس. اچ. راشراز دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفت که در آن به نوزده کودکستانی‌ِ حدودا‌ً بین ۳ تا ۵ سال، هفتگی روش های پیانو هر روز روش خوانندگی داده می‌شد. درحالی‌که به پانزده کودکستانی دیگر هیچ روش موسیقی داده نشد. در نیمه و انتها این مطالعه، آزمایش ی روی آنها صورت گرفت. تنها بعد از چهار ماه امتیازها در آزمون قرار دادن قطعات پازل جهت درست کردن عکس جالب در گروهی که آموزش موسیقی دیده بودند به طور قابل تذکر ی پیشرفت کرده بود، درحالی‌که گروه کنترل‌شده پیشرفتی نداشت گرچه هر دو گروه با امتیازی مساوی شروع کرده بودند.
ممکن است این نوع پیشرفت آن طور که مردم تصور می‌کنند باعث تغییر اصلاح نشود ولی نتیجة آن را نمی‌توان نادیده گرفت راشر، اظهار می‌کند که آموزش موسیقی می‌تواند باعث پیشرفت هوشی کودک جهت مدت زیاد ممکن است نیز به طور دائمی شود.
در آینده، با مصرف از این مهارتها، تحقق چنین تغییرات و پیشرفته ایی در یادگیری بچه می‌تواند تأثیرات مهمی بر آنها داشته باشد.
طبق پیشرفته ای حاصل‌شده در این دوره، موسیقی می‌تواند زیاد مفید باشد. وقتی موسیقی در کلاسهای درس اجرا می‌شود و ضمن آن برنامة درسی اصلی آموزش داده شود، وسیله‌ای مفید در فهم خواهد بود. در نیویورک پروگرام ‌ای به نام آموزش از طریق پروگرام هنری توسعه‌یافته یا LEAP برای مدتی اجرا شد که در آن موسیقی در دوره تحصیلی مدرسه اجرا شد تا امتیازات تحصیلی کودکان را در تمام سطوح اصلاح بخشد. یکی از راههایی که موزیک در آن اجرا می‌شود ریاضیات است آن را ریاضی موسیقایی نامیده‌اند. در آن معلم ریتم (نواخت) را در حساب کردن محاسبه و به دست آوردن سود، در اصول ریاضی جای داده. با ریتم، دانش‌آموزان خوبتر اصول پایه ریاضی مثل کسر ضرب را می‌آموزند. کریستین بارد مشاور LEAP بیان می‌کند که موزیک به مهارتهای ادراکی یاری می‌کند و این به دانش‌آموزان اعتماد به نفس می‌دهد. در کل، دانش‌آموزان با اعتماد به نفس به موفق یت دست می‌یابند و مهم‌تر از تمام نگرش و طرز برخوردشان نسبت به ریاضی و یادگیری به طور مهم ویرایش می‌یابد.
آهنگ به‌عنوان برنامه تحصیلی کامل و جداگانه می‌‌تواند تغییرات مهم مثبتی در فرایند یادگیری جوانان داشته باشد.مری جین کال رئیس اداره تحصیل فرهنگی هنری بخش روش و پیشرفت حرفه‌ای مدارس دولتی نیویورک بیان می‌کند
فکر‌ِ بسیار زیاد بهتر ‌ِ تحصیل موسیقی نه تنها باعث یادگیری موسیقی که ارزش اصلی دارد می‌شود بلکه به دانش‌آموزان فرصت گوش دادن، عکس‌العمل، دیدن، لمس کردن و حرکت را می‌دهد. همچنین ‌روش مهارتهای موزیک ، اجرا تئوری، تدابیر ارزشمند ی را تأمین می‌کند که به یادگیری مهارتهای تجزیه تحلیل، ترکیب بررسی کودکان کمک می‌کند. دانش‌‌آموزان می‌آموزند اطلاعات را پردازش کنند و با مصرف از تجربه‌های عینی، شناختی و ادراکی و حرکتی دانش را انتقال دهند.
مری‌جین‌کالت طرفدار برنامه ‌ای است به نام یادگیری خواندن توسط هنر (LTRTA) که هنر را رشته‌ای جداگانه، در پروگرام تحصیلی پایه، به جای استفاده از آن به‌عنوان کمکی جهت قسمت های مختلف دورة‌ تحصیلی به حساب آورده. موزیک در حین شنیدن به شکلهای مختلف آن، حرف کردن در مورد آن، در تلاش بودن برای فهمیدن و تفسیر کردن آن به روشهای مختلف و در بسياري جهات از طریق دنبال کردن پیروی از آن یاد گرفته می‌شود. او در ادامه بیان می‌کند:
این تجربیات موسیقایی باعث ایجاد شور و هیجان در بچه می‌شود بدین وسیله باعث پیشرفت کودک در خواندن، نوشتن، فکر کردن و مهارتهای دیگر می‌شود. یادگیری به کمک تمام حواس، فرایند یادگیری را گسترش می‌بخشد شیوه‌های مختلف روش ی را بازبینی می‌کند.
وقتی کلاس درس، موسیقی را حاوی می‌شود، می‌تواند تأثیرات زیادی بر مراحل اولیه یادگیری کوچولو داشته باشد. موزیک همچنین می‌تواند تأثیرات قابل توجه ی بر بزرگ‌ترها از نظر یادگیری داشته باشد ولی این تأثیر به اندازه تأثیر آهنگ بر کودکان نیست.
به‌هرحال این مساله واضح کاملا‌ً قابل درک می‌باشد که کودک سریع‌تر می‌آموزد همين طور برای کودکان، انجام کارهای وابسته به آهنگ مثل نواختن آلت موسیقی چیزی است که ممکن است به آن اندازه برای بزرگ‌ترها جالب هیجان‌آور نباشد. کودکان این کار را انجام می‌دهند چون جهت آنها جدید هیجان‌آور است در‌حالی‌که بزرگ‌ترها جهت انجام کارها می بایست تحریک شوند چون کاری را که به نظرشان آسان می‌آید انجام نمی‌دهند. این جهت بزرگ‌ترها یک مورد گزینش ی است ولی وقتی انتخاب کردند که موزیک را در زندگی روزمره خود جای دهند تأثیرات چشم گیری خواهد داشت ولی باز با تأثیر آن بر کودکان قابل مقایسه نیست.
موزیک اثر مهم دیگری هم بر افراد در تمام سن دارد و آن طرز برخورد آنهاست. این منطقی به نظر می‌رسد که تظاهر کنیم آهنگ جهت افرادی که کمترین تمایل را به شغلهای خاص یا کار های برای دارند بیشترین یاری را می‌کند، ولی موزیک این نظر را تغییر می‌دهد. موسیقی به شنونده انگیزه طرز برخورد مثبت ارائه می‌دهد. با گوش فرادادن به موسیقی دلپذیری در محیط و حین انجام کاری دشوار می‌توان آن را آسان‌تر ساخت. در موارد ی ممکن است موسیقی طرز برخورد مثبت را ارتقا ندهد ولی فشار کار را کم و آن را آسان‌تر می‌کند.
مطالعه‌‌ای صورت گرفت تا تأثیرات موسیقی (زمینه) را بر برخورد، موقعیت، گذر زمان در لابراتوار بر رفتار کاری افراد، تعیین نماید . او از گروهی کنترل‌شده که به موسیقی معروف دلنشینی به‌عنوان موسیقی زمینه گوش می‌دادند مصرف کرد فهمید که فرق واقعی‌ای در رفتار نحوه برخورد یا موقعیت پیشرفت دو گروه نیست ولی افزایش قابل توجه ی در گذر در لابراتوار و مدت کارکردن به وجود آمد.
موسیقی زمینه‌ می‌تواند وقتی که افراد فکر می‌کنند، یاد می‌گیرند و کار می‌کنند مفید باشد ولی موسیقی می بایست درست اجرا شود. به آسانی فهمیده می‌شود که آهنگ غنایی می بایست آرام باشد چون چنانچه این گونه نباشد ذهن را منحرف می‌کند و منطقی است که نتیجه بگیریم، اگر موسیقی مفید است می‌توان آن را بلندتر از موسیقی غنایی کرد ولی نه زیاد بلند، چون هر موزیک که بیش از اندازه کافی بلند باشد یادگیری و اندیشه را سخت‌تر می‌کند.
همان‌طور که می‌بینیم شنونده بر موسیقی برتری دارد چون هدف اصلی اولیة موزیک این است که بر حالت رفتاری و طرز برخورد شخص تاثیر بگذارد. اگر شخص به موسیقی غنایی گوش نماید ، درحالی‌که این موسیقی او را ناآسان می‌کند، این نوع آهنگ نمی‌تواند به او یاری کند که فکر نماید چون زیاد سخت است که ذهن بتواند بر آن غلبه نماید .
وقتی شخص به موسیقی زمینه گوش می‌دهد با اهمیت است که موسیقی ‌ای که جهت ش آشناست آن را رفیق دارد باشد همچنین به او آرامش دهد این اصلا‌ً بهتر نیست که شخص به موزیک ‌ای گوش نماید که فرض می‌کند باعث آرامش می‌شود و نیز برای ش آشنا نیست.
امروزه اضطراب اضطراب ، خطری جهت سلامت ی است. اضطراب در زندگی روزمره زیاد است و پس ما هر کاری که برای سلامت ی خود انجام دهیم مفید است. روشی خیلی مهم جهت کم کردن اضطراب در زندگی روزمره، گوش دادن به موزیک است. سالها پیش قطعه آهنگ هایی منحصرا‌ً به هدف تمدد اعصاب و كم شدن اضطراب خلق شد. مطالعات نشان داده که موسیقی های Relaxation یا تمدد اعصاب تنشها را کم می‌کند اما گوش دادن به آهنگ انتخاب ی تاثیر بهتر مفید تری دارد.
مطالعة دیگری روی ۲۰۵ نفر صورت گرفت تا اثرات آهنگ مینور ماژور را نشان دهد. موزیک مینور (گام کوچک) به شخص احساس مالیخولیایی، و اندوه و ناامیدی موزیک ماژور(گامی بزرگ) بیشتر اوقات احساس شادی ، سرزندگی، شادابی، لذت هوشیاری را به فرد می‌دهد.
موسیقی وسیله‌ای مفید است و انکار آن دور از حقیقت می‌باشد. موزیک وبقیه هنرها باعث ارزش بخشیدن به زندگی می‌شود بدون آن تنوعی نیست حتی در فرهنگ نیز خلل ایجاد می‌شود. در آینده، ممکن است ، روشی مطلوب برای یادگیری این باشد که موزیک را در هر مدرسه‌ای در دورة تحصیلی جای دهند. چنانچه هر مدرسه‌ای دانش‌آموزانش را پشتیبانی و تشویق نماید که موسیقی را آزادانه دنبال کنند و در زندگی روزمره بیاموزند به کار برند، افراد در یادگیری کار کردن کارآمدتر خواهند بود، و در کل دانش‌آموزان بهتری نیز خواهند شد.
موزیک برای آدم قدرتی است بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌شود. با تحقيق بیشتر آدم می‌آموزد که چگونه قدرت آن را مهار نماید از آن مصرف بهتری نماید .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

آشنایی با مبل و نیم ست تولیدی مبلمان اداری آدینا

آشنایی با مبل و نیم ست تولیدی مبلمان اداری آدینا یکی از ملزومات اتاق مدیران و بخصوص ...

دانلود فیلم سلام بمبئی ۱۰۸۰p

دانلود فیلم سلام بمبئی ۱۰۸۰p دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی جدید «سلام بمبیی» ساخته قربان محمدپور سلام ...

ارزان ترین هتل های کیش کدامند؟

ارزان ترین هتل های کیش کدامند؟   با هر هدفی که به کیش سفر میکنید ...